‘Het is belangrijk dat er iemand in het reizigerspanel zit die slechtziend is. Ik loop toch weer tegen andere problemen aan in de taxi dan iemand die in een rolstoel zit. Daarom ben ik lid geworden’ zegt mevrouw Carelsz.
Ze is een van de vijf panelleden die zich deze warme zomerdag hebben verzameld om over de kwaliteit en ritten van Versis te praten. Ze wonen in verschillende gemeenten, maar hebben één ding gemeen: ze maken allemaal regelmatig gebruik van het regiovervoer van Versis. Versis biedt sociaal-recreatief vervoer voor mensen met een Wmo-indicatie.
Het panel bespreekt niet alleen hun persoonlijke ervaringen van afgelopen tijd, maar ook de kwartaalcijfers van Versis. In het eerste kwartaal is de stiptheid verbeterd en gingen het aantal klachtenmeldingen omlaag. Alleen maar goed nieuws? Niet helemaal, want het rapportcijfer daalde wel iets. Iets voor de aanwezige vertegenwoordigers van het vervoerbedrijf om verder in te duiken.
Verder kwam de werving van nieuwe leden aan bod. In de meest ideale situatie is er vanuit elke gemeente iemand vertegenwoordigd en dat is nu nog niet het geval. We hebben nog geen leden uit West Maas en Waal, Maasdriel en Zaltbommel. Goed om daar verder actie op te ondernemen.
Rogier Roding van het Versis-Beheerbureau (onderdeel van Regio Rivierenland) benadrukt het belang van het panel: ‘Uiteraard beschikken we over veel data en meten we klanttevredenheid op allerlei manieren. Maar het is minstens zo waardevol om met gebruikers in gesprek te gaan, voor een stuk verdieping. Ik ben heel blij met dit panel.’
Na het overleg rinkelen de telefoons van de panelleden: "Uw Versis-taxi staat voor de deur." Een passend einde van een goede bijeenkomst.