Nieuws.jpg

Nieuwsarchief

9 juni 2021

Leerlingen en ouders tevreden over routevervoer Versis

Versis Regio Rivierenland.jpg

Rivierenland, 9 juni 2021- Kinderen die niet zelfstandig naar school kunnen reizen omdat zij een beperking hebben of de school te ver van huis ligt, maken gebruik van het leerlingenvervoer van Versis. Versis verzorgt het leerlingenvervoer in de gemeenten Buren, Culemborg, Neder-Betuwe, Tiel en West Betuwe. De leerlingen en hun ouders waarderen dat. In een onlangs uitgevoerd klanttevredenheidsonderzoek van onderzoeksbureau Moventem geven zij de algehele dienstverlening een 7,8.   

Josan Meijers, waarnemend burgemeester van gemeente Buren en voorzitter portefeuillehoudersoverleg Versis van Regio Rivierenland: “Dit is het eerste jaar dat Versis het leerlingenvervoer verzorgt voor deze vijf gemeenten, hiervoor deden we dat alleen voor de gemeente Tiel. Goed om te zien dat de samenwerking loont, dat ouders en kinderen tevreden zijn. Een dikke pluim voor de chauffeurs die zorgen dat de kinderen het onderwijs kunnen volgen dat zij nodig hebben.”

Respons en resultaten
Alle 780 gebruikers hebben per post een uitnodiging ontvangen om deel te nemen aan het onderzoek. 270 respondenten vulden het onderzoek in, dat is een respons van ongeveer 35%.
In het vorige onderzoek gaven de reizigers een 7,6 aan Versis, de tevredenheid is de afgelopen tijd dus gestegen.

Uit het tevredenheidsonderzoek blijkt dat de tevredenheid over de chauffeurs relatief hoog is. De chauffeurs worden gemiddeld met een 8,1 beoordeeld. Ook de voertuigen scoren goed. Zo is 86% (zeer) tevreden over de herkenbaarheid van het voertuig en 88% over de netheid van
het voertuig. Zowel het vervoer als het voertuig worden gemiddeld met een 8,1 beoordeeld.
De meerderheid van de kinderen ervaart het reizen met Versis al (zeer) prettig.

Aanbevelingen
Naast de positieve resultaten leverde het onderzoek ook waardevolle aanbevelingen voor verbetering op. 41% is het afgelopen halfjaar een of meerdere keren ontevreden geweest over het vervoer van hun kind en/of de dienstverlening van Versis. Hierbij worden gedrag van medepassagiers en niet op tijd opgehaald het vaakst genoemd.
Een verbeterpunt is ook de communicatie bij ziekte/vervanging van de chauffeur. Ook wisten veel ouders en kinderen niet van het bestaan van de klachtenlijn.

Verbeterslag en contact
Versis vindt het belangrijk om te weten hoe de reizigers hun vervoer ervaren. Een klanttevredenheidsonderzoek is dan ook een goede graadmeter of zij tevreden zijn of aanbevelingen voor verbetering hebben. De verbeterpunten neemt Versis ter harte en bekijkt waar en hoe een verbeterslag kan worden gemaakt.
Versis verneemt graag reacties van reizigers. De klachtenlijn van Versis is bereikbaar op 0344-638565 en op de website versis.nl kunnen reizigers hun klachten en suggesties kwijt.

Over Versis (www.versis.nl)
Versis is het aanvullende vervoer in de regio Rivierenland. Versis is een samenwerking tussen de gemeenten Buren, Culemborg, Maasdriel, Neder-Betuwe, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal, Zaltbommel en de provincie Gelderland. Iedereen kan elke dag tussen 06:00 uur ’s ochtends en 01:00 ’s nachts uur met Versis reizen. Versis is vervoer van deur-tot-deur, van deur-tot-halte of van halte-tot-halte. Naast OV- en WMO-vervoer verzorgt Versis ook het leerlingenvervoer voor de gemeenten Buren, Culemborg, Neder-Betuwe, Tiel en West Betuwe. Dit leerlingenvervoer is voor kinderen die niet zelfstandig naar school kunnen reizen, omdat zij een beperking hebben of de school te ver van huis ligt.

 

----- einde persbericht –----

Heeft u vragen naar aanleiding van dit persbericht, dan kunt u contact opnemen met:
Regio Rivierenland
Karin Giesen, communicatieadviseur
Telefoon: 06 21 39 72 46
kgiesen@regiorivierenland.nl

 

 

Contactgegevens

Binnenkort meer.

Nieuwsarchief