Nieuws.jpg

Nieuwsarchief

10 april 2017

Regionaal logistiek dienstverlener Simon Loos wint marketing award

Simon Loos_campagne.png

Eén van onze opgaven is om te zorgen voor een evenwichtige arbeidsmarkt. Ook Simon Loos, logistiek dienstverlener met drie centrale warehouselocaties - waaronder Tiel en Geldermalsen - zet zich hiervoor in. Dat doet de ondernemer zo succesvol dat hij een marketing award ontving voor zijn wervingsactie.

100 chauffeurs in 100 dagen
De grootste uitdaging voor het wegtransport is het toenemende tekort aan ervaren chauffeurs, wat grenzen stelt aan de groei (bron: kwartaalreportage Rabobank). #100dagen100chauffeurs was het doel van Simon Loos. De bijzondere wervingscampagne leverde niet alleen de benodigde vrachtwagenchauffeurs (182) op, maar ook nog een marketing award. Een prestatie van formaat van het hoogstgenoteerde Nederlandse bedrijf (11e) in de jaarlijkse top- 100 van logistiek dienstverleners in Nederland. Simon Loos won de prijs tijdens het Logistiek Marketing Event van Nieuwsblad Transport.

Juryrapport
“De onderneming slaagt erin van werving en selectie bijna een evenement te maken. 100 chauffeurs in 100 dagen maakt van alle betrokkenen ambassadeurs van het bedrijf”, aldus de jury. Met het winnen van de trofee laat Simon Loos volgens de juryvoorzitter bovendien zien dat je ook met een klein marketingteam en bescheiden budget een sterke campagne kunt voeren.

Werving gaat door
Ondanks het grote succes van de campagne is Simon Loos nog niet klaar met werven. De vraag naar nieuwe chauffeurs is ondertussen verder opgelopen door de uitbreiding van werk, opdrachten en standplaatsen. Het tekort aan met name ervaren chauffeurs is een probleem wat zich al langer voordoet en in de gehele transportbranche wordt gezien als een van de grootste uitdaging voor het wegtransport. Mensen die op zoek zijn naar een baan in de logistiek en transport kunnen dus hun hart ophalen in Rivierenland!

Contactgegevens

Binnenkort meer.

Nieuwsarchief